پرونده تخلف ۱۴ شرکت حمل کالا در استان همدان بررسی شد

مدیرکل راهداری استان همدان

0
(0)

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، مصطفی پناهنده در نشست رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش حمل و نقل کالا اظهار کرد: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا واقع در شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار و رزن بوده که برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا به کمیسیون ماده ۱۲ ارجاع شده است.

وی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی در مقوله حمل کالا، عدم پرداخت به موقع کرایه به رانندگان، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه و مواردی از این قبیل از جمله این تخلفات بوده است.

پناهنده در ادامه با اشاره به تعهدات شرکت‌های حمل و نقل در قبال پرداخت هزینه‌های حمل و نقل کالا به رانندگان، ابراز کرد: عدم انجام این موضوع و بدهکاری شرکت‌ها به رانندگان تخلفی محرز و در صورت تکرار، موجب تعطیلی شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: مسئولیت هزینه پرداخت کرایه بر عهده شرکت صادر کننده بارنامه است و چنانچه به هر علتی کرایه راننده پرداخت نشود، مسئول شرکت صادر کننده بارنامه است.

مصطفی پناهنده یادآور شد: همچنین چنانچه در بحث جابجایی و دریافت کالا، هماهنگی‌های بین شرکت‌ها و صاحبان بار انجام شود راننده نباید متضرر شود و طبق قانون راننده وجه حمل کالا را از شرکت صادر کننده دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات ارتکابی شرکت‌های حمل و نقل بار و همچنین رانندگان موجب کاهش مسائل و مشکلات جاده‌ای خواهد شد.

به این باربری امتیاز بدهید

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع خبرگزاری مهر
سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)