محاسبه نرخ کرایه حمل بار و نحوه محاسبه هزینه باربری

3.6
(135)

محاسبه نرخ کرایه

اگر به دنبال محاسبه نرخ کرایه حمل بار و نحوه محاسبه هزینه باربری میگردید و می‌خواهید هزینه اسباب کشی را از یک منیع معتبر جویا شوید از شما دعوت میکنیم تا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم برای استعلام قیمت باربری

لطفا قبل از استعلام قیمت از شرکتهای باربری نکات زیر را مد نظر قرار دهید

از چند روز قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید

به دلایل مختلف اعم از ترافیک جاده ، وضعیت آب و هوایی و تعطیلات نرخ کرایه باربری در روزهای مختلف سال به خصوص برای ماشین های سنگین متفاوت است.

بسیاری از مشتریان یک هفته قبل از اسباب کشی استعلام قیمت می گیرند و در روز اسباب کشی ناگهان با قیمت دیگری مواجه می شوند. بنابراین سعی کنید در همان روز و یا یک روز قبل از بارگیری نسبت به استعلام قیمت اقدام کنید.

کرایه اعلام شده فقط کرایه ماشین است

قیمت اعلام شده به شما فقط مربوط به کرایه ماشین است و هزینه بارگیری برای وسایل سنگین و خاص مثل یخچال ساید و پیانو و … و دستمزد کارگر جداگانه محاسبه می شود.

هزینه کارگر را در نظر داشته باشید

در صورتی که اسباب کشی دارید برای برآورد دستمزد کارگر، جزییات مربوط به اثاثیه منزل خود را با کارشناسان درمیان بگذارید.

این نکته در اسباب کشی بسیار مهم است. زیرا در مواردی که حجم بار زیاد و تعداد طبقات بالا باشد دستمزد کارگر مبلغ زیادی خواهد شد.

این مبلغ مستقیما به کارگر پرداخت می شود و شرکت باربری در این مورد هیچ سودی دریافت نمی کند.

به طور مثال در یک اسباب کشی از طبقه اول به طبقه سوم برای جابه جایی اثاثیه منزل بدون یخچال ساید باید ساید، گاوصندوق، کتابخانه و بوفه خیلی بزرگ، پیانو و هر وسیله ای که وزن و حجم آن بالا باشد دستمزد هر کارگر 80 هزار تومان است. هزینه حمل وسایل ذکر شده نیز جداگانه حساب می شود.

چقدر توقف دارید و چند جا بارگیری و تخلیه انجام میشود

هر گونه توقف، بارگیری مجدد حین مسیر و محدودیت های ترافیکی باعث افزایش کرایه ماشین خواهد شد.

در صورتی که راننده در حین مسیر مجبور به بارگیری مجدد شود و یا به هر دلیلی توقف داشته باشد بسته به زمانی که معطل می شود کرایه آن افزایش پیدا می کند.

بنابراین بهتر است این موارد را از قبل با شرکت باربری هماهنگ کنید تا در پایان کار با مبلغ بالایی از سمت راننده مواجه نشوید.

این چهار عامل در کنار یکدیگر باعث می شود استعلام قیمت اولیه ای که از شرکت باربری گرفته اید با هزینه ای که در پایان کار می پردازید اختلاف داشته باشد.

با رعایت این نکات می توانید در هنگام استعلام قیمت از شرکتهای باربری برآورد دقیق تری از نرخ کرایه باربری و دستمزد کارگر داشته باشید.

استعلام هزینه باربری و نرخ کرایه

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری

برای حساب کردن هزینه باربری بین شهری باید به هزینه های جانبی توجه داشته یاشید. برای مشاهده نرخ کرایه باربری به شهرستان  می توانید به این مطلب مراجعه نمایید. هزینه هایی که به کرایه ماشین اضافه می شوند , هزینه بارگیری , هزینه باسکول , چند جا بارگیری و هزینه بیمه باربری است. به نکته توجه داشته باشید که هزینه های صدور بارنامه دولتی و کمیسیون باربری در محاسبه نرخ باربری بین شهری لحاظ شده اند.

برای استعلام قیمت باربری به روز با این شماره تماس بگیرید:

09334044226

محاسبه نرخ کرایه حمل بار

برای مشاهده نرخ کرایه حمل بار و نرخ کرایه خاور , نرخ کرایه کامیون تک , نرخ کامیون جفت , نرخ کرایه تریلی کفی و کرایه ترانزیت در میتوانید مطلب قیمت باربری تهران را مشاهده نمایید. برای انتخاب وسیله باربری مناسب لازم است تا شما با انواع ماشین های باری آشنایی داشته باشید. محاسبه نرخ کرایه حمل بار با توجه به نوع بار و نوع وسیله باربری و برای انواع کامیون متفاوت است.

نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل

حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان و حمل وسایل اداری و تجهیزات منزل از جمله خدمات باربری است. برای مشاهده نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل می توانید مطلب حمل اثاثیه شهرستان را مشاهده نمایید که لیست کرایه خاور مسقف مخصوص اسباب کشی از مبدا تهران به شهرستان ها در آن مطلب به طور کامل اورده شده است.

از جمله سرویس هایی است که نیاز به تخصص دارد. به دلیل سپردن بار به یک باربری نیاز است که با یک باربری مطمئن کار کنید . اگر برای اسباب کشی به شهرستان در اینترنت جستجو کرده باشید تعداد بسیار زیادی سایت مشاهده می کیند که با عنوان حمل اثاثیه به شهرستان کار خود را معرفی کرده اند. اما تعداد بسیار اندکی از آنها جواز صدور بارنامه دولتی را دارند.

نرخ باربری اثاثیه منزل

نحوه محاسبه هزینه باربری, به طور معمول برای نرخ باربری اثاثیه منزل داخل شهر در تهران مبلغی بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان برای سه ساعت اول محاسبه میشود. که ضروری است که این عدد با اتوبار مورد نظر به صورت نهایی فیکس شود. قیمت باربری اثاث منزل برای هر ساعت اضافه بر ۳ ساعت ابتدایی مبلغی بین ۶۰ الی ۱۰۰ تومان محاسبه می شود.

مجدد تاکید می شود که هزینه کارگر اسباب کشی هم مبلغ دیگری است که مانند کرایه ماشین برای ۳ ساعت اول عددی بین ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان دریافت میکنند. برای محاسبه قیمت باربری اثاث منزل باید عوامل زیر را به صورت دقیق با اتوبار طی کنید تا از بروز مشکل و اختلاف قیمت در انتهای کار جلوگیری نمایید:

  • کرایه ۳ ساعت اولیه ماشین حمل بار
  • کرایه هر ساعت اضافه ماشین باربری
  • هزینه ۳ ساعت اولیه هر نفر کارگر اسباب کشی
  • هزینه هر ساعت اضافه برای کارگر حمل اثاثیه
  • تعداد طبقات مبدا و مقصد
  • داشتن هرگونه وسیله سنگین و حجیم مانند یخچال ساید بای ساید , گاو صندوق , پیانو , بوفه , شیشه میز نهارخوری
  • هزینه جابجایی وسایل سنگین و حجیم برای هر طبقه

استعلام هزینه باربری و نرخ کرایه

هزینه باربری ترمینال

نحوه محاسبه هزینه باربری, در صورتیکه هزینه باربری ترمینال را جستجو می کنید برای استعلام قیمت باربری ترمینال می توانید به پایانه های مسافربری بین شهری مانند پایانه بیهقی , ترمینال جنوب , ترمینال شرق یا همان دپو شرق و پایانه آزادی (ترمینال غرب) مراجعه کنید. باربری های شوش به صورت مستقل در زمینه باربری خرده بار به شهرستان فعالیت می کند اما هیچ گونه فعالیتی در زمینه باربری ترمینال ندارد.

هزینه باربری

در تهران و شهرستان ها هزینه باربری را، خیلی از موارد افزایش می دهند. برای مثال تعرفه های باربری بین شهری با باربری با مسافت های کمتر متفاوت است. تعرفه رسمی نرخ کرایه بین شهری توسط سازمان راهداری مشخص می شود.

نحوه محاسبه هزینه باربری, متفاوت بودن قیمت باربری با کامیون و یا نیسان وانت و … از دیگر عواملی هستند که بر هزینه باربری تاثیر میگذارند. باربری دریایی، هوایی، زمینی باعث تغییر تعرفه خدمات باربری می شود. در مورد حمل بار باید گفت که باربری اثاثیه منزل سنگین، باعث اضافه شدن به هزینه می شود.

هزینه باربری شهرستان ها به علت مسافت بیشتر و استفاده از ماشین های سنگین بیش تر از سایر حمل ها است. در همه موارد شما می توانید با کمک مشاوران و خدمتگزاران ایزی پک اسباب کشی و راحت و بی دردسری را تجربه کنید.

نحوه محاسبه هزینه باربری

قیمت باربری در تهران و شهرستان به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر چه ما با استفاده از روش هایی حمل بار را آسان تر کرده ایم. اما در کل کار دشواری است که نیازمند وقت و دقت و زمان زیادی است، چرا که همان طور که گفته شد هر نوع محموله شما در دست ما امانت است و باید سالم و صحیح به مقصد گفته شده برسد.

تعرفه باربری به عواملی همچون هزینه کارتن اسباب کشی ، زمان صرف شده برای باربری و بسته بندی، وزن بسته های شما و هزینه کارگر اسباب کشی و مدل و نوع خودروی باربری و میزان مسافتی که باید بسته ها حمل بشوند. برای مثال هزینه باربری بین شهری و یا شهرستان ها با هزینه حمل بار در خود تهران متفاوت است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در تعرفه ها می توان به جزئیات باربری آسانسور داشتن و یا نداشتن خانه و تعداد طبقات و …اشاره نمود.

برای استعلام قیمت حمل اثاثیه با این شماره تماس بگیرید :

09334044226

عوامل تاثیر گذار در محاسبه هزینه باربری

معمولا برای حمل اثاثیه منزل و کرایه اتوبار داخل شهری فاکتورهای زیر را برای تعیین هزینه مشخص میکنند.

  • کرایه ۳ ساعت اولیه ماشین حمل بار
  • کرایه هر ساعت اضافه ماشین باربری
  • هزینه ۳ ساعت اولیه هر نفر کارگر اسباب کشی
  • هزینه هر ساعت اضافه برای کارگر حمل اثاثیه

وزن وسایل

نحوه محاسبه هزینه باربری, وزن وسایل که در باربری وجود دارد، تاثیر به سزایی در هزینه دارد برای مثال گاو صندوق های سنگین که خود نیاز به افراد با تجربه دارد، حمل پیانو، وسایل سنگین دیگر مانند کمد های بزرگ، یخچال ساید بای ساید و تردمیل و میز و اجاق گاز اشاره کرد. که هر یک از این موارد باید با دقت بالایی حمل شوند.

هزینه کارتن های بسته بندی

کارتن های باربری بسته به نوع و تعداد و ابعاد آن متفاوت است. مثلا برای بسته بندی اثاثیه بزرگ تر و سنگین تر جنس کارتن ها باید ضخیم تر باشد و ابعاد آن نیز بزرگ تر باشد.

دستمزد کارگر موثر در هزینه باربری

میزان دستمزد کارمندان و یا کارگران نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت باربری می باشد. چرا که مقدار زمانی که کارگران صرف بسته بندی و یا حمل اثاث می کنند. و یا تعداد اسباب ها در قیمت اسباب کشی موثر هستند.

وانت بار    حداقل ۲ الی ۳ کارگر

 کامیونت (خاور-ایسوزو -بادسان-هیوندا     ( ۳ الی ۵ کارگر

 کامیون ۶ چرخ   (کامیون ۱۰ تن ) (بنز تک – آکسور – آکتروس …. ) حداقل ۵ نفر

 کامیون ۱۰ چرخ  ۱۵ تن (جفت)  حداقل ۵ نفر

تریلی ۱۸ چرخ با طول ۱۲ متر (حداقل ۶نفر

تریلی ۱۸ چرخ با طول ۱۳٫۶۰  (حداقل ۶ نفر)

هزینه باربری یک ساعت اضافه در اسباب کشی

به ازای هر ساعت که به ساعت استاندارد فرآیند باربری اضافه شود. هزینه باربری نیز بالا تر می رود.از عواملی که باعث افزایش ساعت باربری می شود می تواند ترافیک باشد که دراین صورت شما باید ساعت هایی از روز را برای باربری انتخاب کنید، که خلوت تر است و یا تعداد بسته های شما مسافت طولانی بین مبدا و مقصد باربری و  .. هستند.

تعرفه باربری بین شهری

محاسبه نرخ کرایه حمل بار, از آنجا  که قیمت این نوع باربری به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور دقیق نمی توان قیمت آن را مشخص کرد از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه باربری بین شهری می تواند مقدار بار و تعداد در خواستی ها و تقاضای بار در بازار باشد. مثلا هر چه نوعی از بار را در بازار مردم بیشتر تقاضا کنند، تعداد آن بار بیشتر و در نتیجه قیمت باربری افزایش می یابد.

در نتیجه در پروسه حمل بار اتفاقات زیادی می تواند میزان درخواست مشتریان را کاهش دهد و در نتیجه نرخ حمل و نقل را هم کاهش دهد. از موارد دیگر کاهش هزینه باربری بین شهری این می باشد که کاهش مشتری در مواقعی باعث می شود به علت نبود افراد هزینه را به شدت پایین بیاوریم.

باید به این نکته توجه داشته باشید که  در مسیرهای بین شهری کرایه نیسان و وانت تفاوتی ندارد. در صورتی که بخواهید اثاثیه منزل خود را با نیسان جابه جا کنید نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل برای نیسان  نیز مشابه کرایه وانت است.

نرخ کرایه حمل بار به نوع ماشین نیز بستگی دارد برای مثال نرخ کرایه خاور مسقف و کرایه خاور روباز  با کرایه وانت بار و کرایه نیسان بار متفاوت هستند.

معمولا برای اسباب کشی اکثر اوقات از خاور مسقف استفاده میشود . تمرکز اکثر اتوبار های داخل شهری بر روی نرخ کرایه خاور مسقف است.

نحوه محاسبه هزینه باربری, قیمت ها طبق تعرفه اعلام شده برای تهران به سایر شهرستان ها قابل تغییر است. ولی بستگی به خودرو  دارد. در ضمن برخی مناطق به خاطر دور بودن و نبود راننده قیمت ها تغییر می کند. در کل وقتی بار زیاد است. رانندگان با قیمت کم بار نمی زنند ولی وقتی بار کم می باشد . هزینه باربری را پایین می آورند.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار به صورت تن بر کیلومتر

محاسبه این تعرفه جدید باربری با استفاده از فرمول تن کیلومتر است. که باعث شده خیلی از رانندگان کرایه عادلانه تر و بالاتری را نسبت به قبل دریافت کنند فرمول تن کیلومتر:

کرایه حمل = مسافت بین مبدا و مقصد * وزن بار به تن * کرایه یک تن در یک کیلومتر * ضریب مسئولیت براساس ارزش کالا و خطر حمل و یا اندازه محموله

نحوه محاسبه نرخ کرایه تن بر کیلومتر

نرخ دولتی و تن بر کیلومتر , اگر به دنبال نرخ‌ مصوب دولتی هستید، در سال 97 دولت تصمیم گرفت نرخ باربری را براساس تن بر کیلومتر ابلاغ کند (لینک اقتصاد آنلاین). همان طور که از فرمول بالا مشخص است هر چه وزن بار بیشتر شود، کرایه نیز بیشتر می شود و از آن طرف هر چه مسافت راه راننده که همان کرایه یک تن در یک کیلومتر نیز بیش تر باشد کرایه حمل بیش تر می شود.

محاسبه نرخ کرایه حمل بار

چگونه رانندگان می توانند هزینه حمل بار را برای خود کاهش دهند ؟

اما چه پارامتر هایی باعث افزایش سود نهایی راننده می شود و در هززینه باربری جاده ای تاثیر می گذارد می دانیم که رانندگان در طی مسیر حمل محموله باید هزینه های بیمه و  لاستیک روغن مصرفی سوخت مصرفی استهلاک خودرو تعمیرات و نگه داری خودرو را نیز باید پرداخت کنند.

راه های یک رانندگی اقتصادی برای حمل بار و کاهش هزینه باربری وجود دارد برای مثال:

  •  سرعت متوسط حرکت را بالا نگه دارید.
  • مدت زمان کارکرد موتور درر دور های بالا را کم کنید.
  •   تا حد ممکن در سبک ترین دنده ها حرکت کنید.
  •  زمان در جا کار کردن خودرو را کنترل کنید .
  • توقف های ناگهانی را کاهش دهید .

قبل از شروع باربری باید موارد زیر برررسی شوند. چرا که هم باعث کاهش زمان مصرفی در راه و رساندن سریع محموله می شود و هم سود قیمت باربری را برای شما افزایش می دهد:

  • روغن موتور
  • سیستم خنک کننده
  • فشار باد تایر ها
  • نشتی سیستم هوا
  • افراشتگی صحیح بادکشن
  • بستن چادر روی بار گیر های ثابت
  • تجهیزات جانبی

محاسبه سوخت مصرفی موثر در هزینه باربری

(بنزن مصرف شده * ۱۰۰) / مسافت طی شده = لیتر سوخت مصرفی در هر صد کیلومتر

برای محاسبه میزان سوخت مصرفی، ابتدا باک خودرو را کامل پر کنید. سپس از قسمت کیلومتر شمار، کیلومتر خودرو را یادداشت کنید. به عنوان مثال فرض کنید باک اتومبیل ما ظرفیت  ۴۰ لیتر بنزین را دارد، پس ما ابتدا ۴۰ لیتر بنزین می‌ زنیم و سپس عدد کیلومتر شمار را که فرضاً عدد ۲۵۰۰۰۰ را نشان می دهد یادداشت می‌کنیم.

پس از چند روز که مجدد قصد پر کردن باک را داشتید، قبل از پر کردن باک در پمپ بنزین کیلومتر شمار جدید را یادداشت کنید و سپس اقدام به پر کردن کامل باک کنید. از آنجایی که شما با باک صفر به پمپ بنزین نرفته‌اید و حتماً مقداری سوخت از قبل در باک‌ تان بوده، پس لازم است میزان سوخت اضافه شده را هم یادداشت کنید. به عبارتی چند لیتر بنزین زده اید آن را بنویسید. در ادامه ی مثال مان فرض کنید، زمانی که ما وارد پمپ بنزین شدیم کیلومتر شمار عدد ۲۵۵۰۱ را نشان می دهد و همچنین ما ۴۳ لیتر بنزین زده‌ایم.

الان باید کیلومتر طی شده فعلی(۲۵۵۰۱) را از عدد یادداشت شده قبلی (۲۵۰۰۰۰) کم کنید که با این کار مسافت طی شده خودرو به دست می‌آید.

مسافت طی شده بین دو مرتبه سوخت گیری ۵۰۱ = ۲۵۰۰۰۰ – ۲۵,۵۰۱

حالا باید مقدار لیتر بنزین اضافه شده به باک (۴۳) را در ۱۰۰ ضرب کنید و تقسیم بر مسافت طی شده نمایید.

عدد بدست آمده مصرف خودرو شما در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد.

برای به دست آوردن بقیه عوامل هزینه زا در حمل بار، شما باید ابتدا مقدار هزینه هر یک را محاسبه کنید. برای مثال شما برای خودروی خود به چه تعداد لاستیک عوض می کنید؟ و یا هزینه های تعمیرات خودرو چه قدر است؟ تمامی هزینه های خودرو را جمع کنید و نرخ باربری خود را محاسبه کنید.


در انتها اگر سوال یا نظری در مورد نحوه محاسبه نرخ کرایه و هزینه باربری دارید می توانید در قسمت
پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

به این باربری امتیاز بدهید

میانگین امتیاز کاربران: 3.6 / 5. تعداد آرا: 135

سایر مطالب مرتبط
11 نظر
  1. بهزاد می گوید

    لطف کنین بگین از کلاهبرداری بعضی باربری ها مخصوصا تهران و اصفهان به کی شکایت کنیم
    کمیسیون خییییلی اضافی میگیرن مجبورا از کرایه کم میکنن،
    حداقل ۱میلیون زیر نرخ تعرفه میدن توبارنامه قسمت دریافتی از راننده میزنه ۲۵۰تومان از راننده بدبخت میگیرن ۱۲۵۰م ت
    حق باربری و حق گردن رو یجا ازمون نقدا میگیرن
    به کی بگیم

  2. مش می گوید

    برای اضافه دریافت شرکت کجا باید شکایت کرد؟
    فاکتور برا من زده ۱۰۰ تومن ازم ۱۲۰ گرفت

  3. عمار می گوید

    برای اضافه دریافت شرکت کجا باید شکایت کرد؟
    فاکتور برا من زده ۱۰۰ تومن ازم ۱۲۰ گرفت

  4. Ghm می گوید

    سلام اینجا که گفتید ( بنابراین بهتر است این موارد را از قبل با شرکت باربری هماهنگ کنید تا در پایان کار با مبلغ بالایی از سمت راننده مواجه نشوید. ) همه راننده ها این گونه نیستند الحمدلله

  5. لادن می گوید

    سلام لطفا بگید الان هزینه ی کارگر دقیقا چه طور محاسبه می شه ؟ هزینه اعلام شده برای ۳ ساعت هست ، یا اینکه هزینه ی کارگر به صورت ساعتی حساب می شه؟

  6. سعید می گوید

    با سلام و خسته نباشید . اساس کشی و سند زدن متاسفانه یک روز تنظیم شده بود از قبل , بنده راس ساعت 9:30 از باربری خواستم کارش شروع بکنه , خودم رفتم دفترخانه که متاسفانه به دلیل بد قولی طرف مقابلم که میبایست سات 10 در دفتر خانه باشه حدود ساعت 12 حاضر شد , حالا تو این فاصله باربری چندین بار تماس گرفت که من تا زمانیکه شما مبلغ 41000000 ریال واریز نکنید و بار را خالی نمیکنم , بنده که درگیر در دفتر خانه بود با استرس زیاد بلاخره خودمو به منزل رسوندم دیدم نیمی از بار تخلیه نیمه تخلیه نشده که با دریافت کامل 4100 بار را تخلیه کردند , سئو.ال بنده این است , مبلغ مورد توافق 1550 بود که ایشلن با محاسباتی که انجام داده گفتن با دیر کرد و معطلی 4100 ایا از نظز شما واقعا روا هست که تو این شرایط خاصی که برای من و خانواده من پیش اومده بخواهم اینقدر ضرر و زیان پرداخت کنم . ممنون از شما

  7. علی دلفانی می گوید

    سلام.لطف کنیدکرایه کامیونت یخچالدارپخش مواد غذایی داخل شهرتهران رابگویید.بیش از۲۰جا توقف داریم وازساعت۵صبح تا۲بعدازظهردرگیر کارهستیم

  8. علی دلفانی می گوید

    سلام.لطف کنیدکرایه کامیونت یخچالدارپخش مواد غذایی داخل شهرتهران رابگویید.بیش از۲۰جا توقف داریم

  9. ایمان می گوید

    سلام اگه تاخیر در رسوندن بار باشد آیا از نرخ کرایه کم میشود

    1. پشتیبان سایت می گوید

      سلام دوست عزیز , بستگی به میران تاخیر و توافق اولیه شما با باربری(راننده) دارد.

  10. باربری تهران

    برای دیدن لیست باربری های تهران می توانید به این صفحه مراجعه کنید

پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)