ظرفیت ها و فرصت های نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری

روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي

4
(5)
در راستای نیل به اهداف تعیین شده در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری ، ظرفیت ها و فرصت های اجرای طرح مذکور در نشست کمیته راهبری بخش حمل و نقل جاده ای کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، صدراله بمانا مشاور رئیس این سازمان در امر نوسازی ناوگان ، با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده در راستای تأمین منافع صنعت حمل و نقل جاده‌ای کالا و رعایت صرفه و صلاح اقتصاد ملی به تصویب رسیده است ، افزود:  در این طرح همواره تلاش شده است تا خواسته ها و مطالبات بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا بر اساس واقعیت ها و امکانات موجود در بازار و شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته شده و در نهایت خدمات بهتری در بخش حمل و نقل به کاربران ارائه شود.
وی خاطر نشان کرد :  تغییر مواد قانونی و آیین نامه اجرای طرح به راحتی امکان پذیر نمی باشد لیکن به منظور رفع مسائل و مشکلات فرآیند اجرای طرح  ، پیشنهادها و نظر های کاربردی انجمن ها و تشکل های صنفی شرکت های حمل و نقل و رانندگان دریافت و بررسی می‌شود و در صورت تایید امکان اصلاح و بازنگری در شرایط و ضوابط فنی وجود دارد.
 بر اساس این گزارش ، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر شفاف‌سازی و اطلاع رسانی صحیح به مالکان خودروها و شرکت های حمل و نقل تاکید کرد و افزود : امیدآن است با همکاری و مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی ، مزیت‌ها و منافع حاصل از اجرای طرح به ذینفعان اعلام شده و در صورت هرگونه مسئله و یا مشکلی در فرایند ثبت نام موارد به طور عینی و مصداقی بررسی شده و پاسخگویی لازم و مناسب انجام شود.
 وی یادآور شد : متقاضیان نوسازی ناوگان که مالک ناوگان فرسوده هستند برای جلوگیری از سودجویی واسطه ها و دلالان می بایست با هوشیاری کامل و آگاهانه اقدام نمایند و قبل از اطمینان از ورود ناوگان مورد نظر به گمرک ایران ، از هرگونه پرداخت و اطمینان به افراد متفرقه و مدعی اجتناب نمایند.
گفتنی است در این نشست ، روسای کانون انجمن های صنفی شرکتهای حمل و نقل کالا ، رانندگان  ، کامیونداران و اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل بار کشور ، حضور داشتند و نظرها و پیشنهادهای خود را درباره طرح مذکور بیان کردند .
این گزارش می افزاید، یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای کالا ،  بررسی وضعیت کرایه حمل و نحوه به روز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن -کیلومتر در سال جاری بوده است که مقرر شد با توجه به شرایط و تغییرات مؤلفه های هزینه ای ذی ربط با مشارکت تشکل‌های صنفی بازنگری شده و به روز رسانی شود.

به این باربری امتیاز بدهید

میانگین امتیاز کاربران: 4 / 5. تعداد آرا: 5

منبع سازمان راهداری
سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)